Home > Projecten > Perfume Lounge

Perfume Lounge

Wat we gemaakt hebben

Merkstrategie

Huisstijl

Webshop

Haute parfum

Perfume Lounge is een haute parfumerie in Amsterdam Oud-Zuid, met een unieke collectie van avant-garde parfumeurs. Dé plek voor bijzondere parfums en persoonlijk geuradvies. Samt deed de merkstategie en rebranding en maakte de nieuwe webshop voor Perfume Lounge.

Trouble

Twee werelden

Perfume Lounge begon in 2009, toen nog met alleen een fysieke winkel in Amsterdam. Pas na verloop van tijd kwam daar een webshop bij. Maar hoe warm en bijzonder de sfeer proefde op de echte locatie, zo kil en onpersoonlijk was de webshop. Belangrijk uitgangspunt bij de ontwikkeling van de nieuwe huisstijl en webshop was om de passie en ambacht van het team en de producten ook online tot leven te brengen.

Our secret weapon

Ogenschijnlijke tegenstrijdigheid

Het reukorgaan is het meest instinctieve zintuig: wat je ruikt geeft je een bepaald gevoel, zonder dat je daar per se een rationele uitleg voor hebt. Maar bij Perfume Lounge hebben ze die rationele uitleg juist wel. Hier vloeien ratio en emotie samen. Deze ogenschijnlijke tegenstrijdigheid benadrukken we door steeds naar de balans te zoeken tussen gevoel en kennis.

How we killed it.

Strategie

Gelaagdheid

Belangrijke merkwaarden van Perfume Lounge zijn gelaagdheid en ‘hout’. Want Perfume Lounge is aandachtig en inhoudelijk, met oog voor detail en kwaliteit. Maar ook ambachtelijk en oprecht. Deze waarden moeten online voor een betere merkbeleving zorgen, en de afwezigheid van fysieke geur compenseren.

Huisstijl

Natuurlijk

De natuur is complex, maar ook natuurlijk. Daarmee is het een goed voorbeeld van een vorm waarin gevoel en exactheid moeiteloos samengaan. Dit gegeven vormt de basis van de huisstijl, waarin steeds fluctuerende kringen de verschillende geurfamilies verbeelden.

Webshop

Meer dan de collectie

De webshop staat ten dienste van de producten die er worden gekocht. Daarom moet het design ook online meerdere merken kunnen dragen zonder de eigen identiteit te verliezen. Daarom is de branding afhankelijk van de content wisselend meer of minder aanwezig.
Bekijk de website

Webshop

Meer dan de collectie

De webshop staat ten dienste van de producten die er worden gekocht. Daarom moet het design ook online meerdere merken kunnen dragen zonder de eigen identiteit te verliezen. Daarom is de branding afhankelijk van de content wisselend meer of minder aanwezig.
Bekijk de website

Webshop

Meer dan de collectie

De webshop staat ten dienste van de producten die er worden gekocht. Daarom moet het design ook online meerdere merken kunnen dragen zonder de eigen identiteit te verliezen. Daarom is de branding afhankelijk van de content wisselend meer of minder aanwezig.
Bekijk de website

Webshop

Meer dan de collectie

De webshop staat ten dienste van de producten die er worden gekocht. Daarom moet het design ook online meerdere merken kunnen dragen zonder de eigen identiteit te verliezen. Daarom is de branding afhankelijk van de content wisselend meer of minder aanwezig.
Bekijk de website